Miten osallistun webinaariin?

GoToWebinar -järjestelmällä toteutettuun webinaariin osallistuminen on helppoa. Seuraamalla tältä sivulta löytyviä ohjeita varmistat onnistuneen webinaariosallistumisen heti ensimmäisestä kerrasta lähtien.

Webinaarin laitevaatimukset osallistujalle

GoToWebinar-järjestelmällä järjestettyyn webinaariin voi osallistua tavallisella Windows- tai Mac OS -työasemalla, jolta on yhteys internetiin.

Äänentoistoa varten on oltava kuulokkeet tai kaiuttimet. Videokameraa tai mikrofonia et tarvitse webinaarin seuraamiseen.

Webinaariin osallistumiseen ei tarvita maksullisia lisäohjelmistoja. Tietokoneelle ei myöskään tarvitse etukäteen asentaa mitään ohjelmistoja. Webinaariin liittyminen käynnistetään sähköpostin ja tavallisen selainohjelman avulla.

Voit osallistua webinaariin myös tabletilla tai älypuhelimella. Tarvittava maksuton GoToWebinar-sovellus on tällöin ladattava laitteen sovelluskaupasta ja asennettava ennen osallistumista.

Saat henkilökohtaisen osallistumislinkin sähköpostissa

Kun olet ilmoittautunut webinaariin, saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen henkilökohtaisen osallistumislinkin sisältävän vahvistusviestin.

Viestin lähettäjän osoitteena näkyy <customercare@gotowebinar.com>.

HUOM: Varmista hyvissä ajoin ennen webinaarin alkamista, että osallistumislinkin sisältävä vahvistusviesti on tullut perille. Tarkista tarvittaessa myös roskapostikansio siltä varalta, että viesti on päätynyt sinne. Ota tarvittaessa yhteys webinaarin järjestäjään.

Linkki esitetään useimmissa sähköpostiohjelmissa painikkeena ja se näyttää alla olevan esimerkin mukaiselta:

GoToWebinar-osallistumislinkki - klikkaa ja liity webinaariin

Klikkaa linkkiä päästäksesi mukaan webinaariin

Kirjaudu sisään webinaariin klikkaamalla osallistumislinkkiä tilaisuuden ilmoitettuna ajankohtana. Paikalla kannattaa olla ajoissa, jotta ehdit rauhassa asettua kuuntelemaan esitystä. Jos osallistut webinaariin ensimmäistä kertaa, kirjautuminen kestää hieman kauemmin työaseman valmistelun vuoksi. Lisäohjeita on alempana.

Huomioitavaa ensimmäisellä osallistumiskerralla

Webinaariin liittymiseen tarvittava pieni lisäohjelmisto ladataan ja asennetaan useimmiten automaattisesti sen jälkeen, kun olet klikannut osallistumislinkkiä. Jos ohjelmien automaattinen asentaminen on työasemallasi estetty, sinun on ensin itse ladattava osallistumiseen tarvittava pieni ohjelmisto painamalla Download GoToMeeting -linkkiä. Ohjelmisto ladataan ja asennetaan, minkä jälkeen kirjautuminen webinaariin käynnistyy.

Varmista, että tietokoneessasi on äänentoisto

Tietokoneessasi on oltava kaiuttimet tai kuulokkeet, jotta voit kuunnella webinaarien esitykset. Mikrofonia et tarvitse osallistumiseen – tosin joissakin webinaareissa sen avulla voi esittää myös suullisia kysymyksiä.

Haluatko testata yhteyden toimivuuden ennakkoon?

Jos et ole aikaisemmin osallistunut webinaariin käyttämältäsi työasemalta, voit varmistaa yhteyden toimivuuden napsauttamalla alla olevaa linkkiä (avautuu uuteen ikkunaan).

Jos saat pyynnön ladata GoToMeeting -> hyväksy pyyntö.

Testaa yhteyden toimivuus työasemaltasi

Onnistuneen kirjautumisen merkkinä näet alla olevan kuvan mukaisen ilmoituksen. Voit sulkea yhteyden.

Testaa GoToWebinar yhteys

Kysymyksiä?

Voit esittää kysymyksesi tästä tai soittaa 050 3566 250.

Tervetuloa webinaariin!