Tutkinnon osa: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu

Haluatko parantaa ja kehittää asiakaskokemusta? Palvelumuotoilu antaa sinulle kokonaisvaltaisen ja käytännönläheisen lähestymistavan kehittämistyöhön.

Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu on liiketoiminnan ammattitutkinnon valinnainen tutkinnon osa, jonka laajuus on yhteensä 60 osaamispistettä (koko tutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä). Voit täydentää tutkinnon osan koko tutkinnoksi suorittamalla lisäksi 30 osaamispisteen laajuisen pakollisen tutkinnon osan sekä 60 osaamispisteen laajuisen toisen valinnaisen tutkinnon osan. Myös muun ammatti- tai erikoisammattitutkinnon tutkinnon osa voidaan huomioida valinnaisena tutkinnon osana, kun sen laajuus on vähintään 60 osaamispistettä.

Tavoite 

Koulutuksen aikana opit tutustumaan asiakkaaseen ja kasvattamaan erilaisten asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä. Kehität palvelumuotoilun avulla asiakaslähtöisiä palveluita ja luot parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen yhdessä asiakkaidesi ja yhteistyökumppaneidesi kanssa.

Tutustut palvelumuotoilun menetelmiin ja opit valitsemaan niistä kuhunkin tilanteeseen parhaiten sopivan työkalun. Kasvatat asiakasymmärrystä sekä opit innovoimaan palveluita muuttuvassa toimintaympäristössä.

Koulutuksen kesto

Koulutus kestää noin 4 kuukautta.

Pääsisältö ja toteutustapa 

Koulutuksen teemat ovat

  • asiakkaaseen ja hänen tilanteeseensa ja ostotarpeisiinsa tutustuminen
  • ratkaisuehdotuksen suunnittelu, tekeminen ja esittäminen
  • omalla vastuulla olevien asiakkuuksien ja asiakasryhmien kehittäminen
  • ratkaisumyyntiprosessin arvioiminen ja kehittäminen

Valmennus muodostuu Microsoft Teamsilla toteutettavasta ryhmäohjauksesta sekä 2 koko päivän Microsoft Teams -koulutuspäivästä. Valmennukseen kuuluu myös itsenäistä opiskelua sekä opittujen asioiden hyödyntämistä omassa työssä.

Syksyllä 2023 alkavan ryhmän koulutuspäivien aikataulu

  • 20.11.2023 Palvelumuotoilun työkalut
  • 9.1.2024 Asiakaskokemus ja sen kehittäminen

Keväällä 2024 alkavan ryhmän koulutuspäivien aikataulu

  • 9.5.2024 Palvelumuotoilun työkalut
  • 14.6.2024 Asiakaskokemus ja sen kehittäminen

Hinta

Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena, joka on opiskelijalle ja työnantajalle maksutonta. Lue lisää oppisopimuksesta

Kouluttajat 

Johtamisen, esihenkilötaitojen ja liiketoimintaosaamisen eri osa-alueiden asiantuntijoita. 

 

Haluaisitko suorittaa koko liiketoiminnan ammattitutkinnon? Katso tästä video, jossa kouluttaja kertoo tutkinnosta.

HAE TÄSTÄ

Lisätietoja

Koulutuspäällikkö, Maarit Rouhiala: maarit.rouhiala@akatemia.fi, 040 820 2233

opintovapaalla 1.1.-29.2.2024 Koulutuspäällikkö, Katja Laurinolli: katja.laurinolli@akatemia.fi , 040 746 0405

Ava-akatemia on tulevaisuuteen rohkeasti katsova valmennustalo ja ammatillinen oppilaitos.

Erityisosaamistamme ovat räätälöidyt valmennukset ja ammatilliset tutkinnot. Ava-akatemia on suuntaa näyttävä kumppani ja valmentaja muuttuvilla työelämän markkinoilla.

 

Tutustu myös muihin tutkintoihimme ja valmennuksiimme!

Alkavat tutkinnot