Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto – Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala

Haluatko viedä myynti- ja markkinointiosaamisesi seuraavalle tasolle? Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto laajentaa taitojasi johtaa ja kehittää työpaikkasi tai yrityksesi myyntiä, markkinointia ja asiakaskokemusta. Tutkinto suoritetaan oppisopimuksella, joten se on sinulle maksuton.

Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto antaa loistavan mahdollisuuden kehittää omaa osaamistasi sekä työpaikkasi tai oman yrityksesi toimintaa! Tutkinnon suorittaminen antaa sinulle uusia työkaluja, joilla pystyt toteuttamaan suunnitelmallista markkinointiviestintää sekä myyntiä. Pääset arvioimaan ja hiomaan omaa toimintaasi sekä kehittämään työsi käytäntöjä.

Hae syksyllä 2022 aloittavaan toteutukseen 21.8. mennessä!

Hae tästä!

 

Kenelle

Tämä tutkinto sopii sinulle, joka vastaat yrityksen myynnistä tai markkinoinnista ja sinulla on mahdollisuus kehittää vastuualuettasi. Tutkinto sopii myös hyvin pienyrittäjälle.

 

Tutkinnossa opit

Tutkinnossa opit suunnitelmien ja tavoitteiden asettamista oman vastuualueesi tai yrityksesi liiketoiminnalle ja prosesseille. Opit myös seuraamaan erilaisia tunnuslukuja ja mittareita sekä arvioimaan toimintaasi ja sen tuloksia.

Lisäksi perehdyt oman tarpeesi ja mielenkiintosi mukaan

  • brändin kehittämiseen
  • digitaaliseen myyntiin
  • esihenkilönä toimimiseen
  • yksikön myyntityön ja valikoiman kehittämiseen
  • myynnin johtamiseen
  • asiakaskokemuksen kehittämiseen ja palvelumuotoiluun tai
  • tuoteryhmän asiantuntijana toimimiseen

 

Tutkinnon toteutus ja hinta

🔹 Tutkinto suoritetaan oppisopimuskoulutuksena työn ohessa opiskelijalle henkilökohtaistetun osaamispolun mukaan

🔹 Oppisopimuksella suoritettava tutkinto on osallistujalle maksuton.  Lue tästä lisää oppisopimuksesta!

🔹 Tutkinto suoritetaan etäyhteyksillä

🔹 Tutkinnon muodostumiseen vaikuttaa opiskelijan aiempi osaaminen sekä valitut tutkinnon osat

 

Opintojen aikataulu ja sisältö

 

Pakollinen tutkinnon osa (60 osp):

Vastuualueen liiketoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen

Koulutuspäivät:

  • 20.9.2022: Toimintaympäristö, megatrendit ja trendit, Growth Mindset
  • 5.10.2022: Liiketoiminnan suunnittelu, tavoitteellinen toteuttaminen ja kehittäminen
  • 24.11.2022: Kuluttajalainsäädäntö ja vastuullinen liiketoiminta
  • 17.1.2023: Muutos ja strategia

Valinnainen 1: valitse 1-2

Brändin kehittäminen (60 osp)

  • markkinointiviestintä, somekanavat markkinoinnissa
  • sisältömarkkinointi
  • brändin ja asiakasymmärryksen merkitys
  • brändikäsikirjan kokoaminen
  • koulutuspäivät varmistetaan myöhemmin

Digitaalisen myynnin kehittäminen (60 osp)

  • digitaalisen myynnin suunnittelu, tuloksellinen toteuttaminen ja kehittäminen
  • koulutuspäivät helmi-huhtikuussa 2023

Myynnin johtaminen (60 osp)

  • yrityksen tai tulosyksikön myynnin suunnittelu, arviointi ja kehittäminen
  • koulutuspäivät helmi-huhtikuussa 2023

Yksikön myyntityön ja valikoiman kehittäminen (60 osp)

  • yksikön myynnin ja tuote- ja palveluvalikoimien sekä asiakaskokemuksen kehittäminen
  • koulutuspäivät varmistetaan myöhemmin

Valinnainen 2:

Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen (60 osp)

Koulutuspäivät:

  • 9.3.2023: Projektin tuloksellinen johtaminen
  • 11.5.2023: Valmentava ote projektipäällikön työssä

Ryhmän esimiehenä toimiminen (60 osp)

Koulutuspäivät:

  • 16.11.2022: Työoikeuden perusteet
  • 17.1.2023: Muutos ja strategia
  • 7.2.2023: Esimiestyö ja sen kehittäminen

Tuoteryhmän asiantuntijana toimiminen (60 osp)

  • tuoteryhmän liiketoimintalähtöinen suunnittelu, kehittäminen ja arviointi
  • koulutuspäivät varmistetaan myöhemmin

Tutkinnon osa toisesta tutkinnosta: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu (60 osp)

  • kehitettävän palvelun ja asiakasryhmien tunnistaminen
  • palvelun kehittäminen yhdessä asiakkaiden ja muiden palveluun liittyvien toimijoiden kanssa
  • kehitetyn palvelun arviointi

tai muu tunnustettu tutkinnon osa. 

 

Tutkinnon rakenne

Tutkinnon laajuus on 180 osp, joka koostuu seuraavista osista:

1. Pakollinen: Vastuualueen liiketoiminnan suunnittelu ja toteuttaminen (60 osp)

2. Valinnainen 1: valitse 1-2

    1. Brändin kehittäminen (60 osp)
    2. Digitaalisen myynnin kehittäminen (60 osp)
    3. Myynnin johtaminen (60 osp)
    4. Yksikön myyntityön ja valikoiman kehittäminen (60 osp)

3. Valinnainen 2: valitse 1-0

      1. Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteuttaminen (60 osp)
      2. Ryhmän esimiehenä toimiminen (60 osp)
      3. Tuoteryhmän asiantuntijana toimiminen (60 osp)
      4. Tutkinnon osa toisesta tutkinnosta: Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu (60 osp) tai tunnustettu tutkinnon osa

Lue lisää tutkinnon sisällöistä ja vaatimuksista:

https://eperusteet.opintopolku.fi

 

Hakuaika on nyt!

 

Tutustu myös

Oletko urasi alkuvaiheessa ja haluat kehittää liiketoiminta-osaamistasi? Tarvitsetko jatko-opintokelpoisuuden takaavan pohjakoulutuksen?

Tutustu liiketoiminnan perustutkintoon

tai liiketoiminnan ammattitutkintoon.

 

Heräsikö kysymyksiä? Mietitkö tutkinnon sopivuutta sinulle?

Ota yhteyttä!

Katja Laurinolli
Koulutuspäällikkö
040 746 0405
katja.laurinolli@akatemia.fi

 

 

Maarit Rouhiala
Koulutuspäällikkö
maarit.rouhiala@akatemia.fi

 

Niina Aaltonen
Koulutuspäällikkö
044 491 9425
niina.aaltonen@akatemia.fi

 

Ava-akatemia pidättää oikeuden koulutuksen muuttamiseen, siirtämiseen tai peruuttamiseen.

Hae tästä tutkintoon!

Ava-akatemia on tulevaisuuteen rohkeasti katsova valmennustalo ja ammatillinen oppilaitos.

Erityisosaamistamme ovat räätälöidyt valmennukset ja ammatilliset tutkinnot. Ava-akatemia on suuntaa näyttävä kumppani ja valmentaja muuttuvilla työelämän markkinoilla.

Tutustu myös muihin tutkintoihimme ja valmennuksiimme!

Alkavat tutkinnot