Koulutuksessa saat käytännön työkaluja asiakaspalvelu- ja myyntitilanteisiin. Kehität suunnitelmallisesti vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitoja ja tehostat samalla myyntityötä. Opit palvelemaan erilaisia asiakasryhmiä tuloksellisesti talouden lainalaisuudet huomioiden. Vahvistat ratkaisukeskeistä työskentelytapaa sekä saat keinoja toimia työssäsi koko työyhteisösi myönteistä ilmapiiriä edistäen.
Tutkinto takaa sinulle jatko-opintokelpoisuuden ja saat todistuksen osaamisestasi liiketoiminnan alalla.
Hae nyt!
Kenelle
Tutkinto sopii sinulle, joka
- työskentelet kaupassa, ravintolassa tai muissa tehtävissä palvelualalla
- haluat avata uusia mahdollisuuksia asiakaspalvelu- ja myyntiurallasi
Tutkinnossa opit
- 📈 myynnin ja markkinoinnin suunnittelua ja toteuttamista
- 🤩 asiakaskokemuksen kehittämistä ja asiakassuhteiden hoitoa
- ☘️ palvelumuotoilua
- 🗣️ viestintä- ja vuorovaikutustaitoja
- 💰 talouden hallintaa ja vastuullista liiketoimintaa
- 📊 toimenpiteiden tuloksellisuuden seuraamista
- 👋 toimimista monimuotoisissa työyhteisöissä
- 🙋🏼 perehdyttämistä
Tutkinnon toteutus ja hinta
- Tutkinto suoritetaan oppisopimuskoulutuksena työn ohessa. Lue tästä lisää oppisopimuskoulutuksesta.
- Oppisopimuskoulutuksena suoritettava tutkinto on maksuton
- Tutkinnon sisältöön vaikuttavat aiempi osaamisesi sekä valitsemasi tutkinnon osat
Liiketoiminnan ammattitutkinnon muodostuminen
Pakollinen tutkinnon osa:
Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osp)
- toimiminen asiakaspalvelutilanteissa
- vuorovaikutustaidot
- oman työn ja osaamisen kehittäminen
- keskeiset tunnusluvut ja tuloksellisuus
Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen (60 osp)
- myynti- ja asiakaspalvelutyön tavoitteellinen suunnittelu
- asiakaslähtöisyys ja eri asiakasryhmien huomiointi
- myynti- ja asiakaspalvelutyön tuloksellisuus ja sen seuraaminen
- toimialaan liittyvien säädösten, sopimusten ja ohjeiden tunteminen
Valinnainen tutkinnon osa (valitse yksi)
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu (60 osp)
- kehitettävän palvelun ja sen asiakasryhmien tunnistaminen
- palveluiden kehittäminen ja palvelumuotoilu
- palveluiden arviointi asiakaskokemusta hyödyntämällä
Projektinhallinta (60 osp) eli työtehtäviisi esim. asiakaspalveluun liittyvä projekti
- projektin suunnittelu
- projektin toteutus
- projektin tulosten raportointi ja jälkiseuranta
Perehdyttäminen ja työnopastaminen (60 osp)
- uuden työntekijän perehdyttäminen organisaatioon ja työtehtäviin
- perehdytettävän osaamisen kehittymisen ohjaaminen
- oman perehdytysosaamisen arviointi
Ratkaisumyynti (60 osp)
- asiakkaan tilanteen ja ostotarpeiden tunnistaminen
- asiakkuuksien ja asiakasryhmien hoito
- ratkaisumyyntiprosessin arviointi ja kehittäminen
Hakuaika on nyt! Hae tästä!
Tutustu myös
Oletko urasi alkuvaiheessa ja haluat kehittää liiketoiminta-osaamistasi? Tarvitsetko jatko-opintokelpoisuuden takaavan pohjakoulutuksen?
Tutustu liiketoiminnan perustutkintoon.
Mietitkö tutkinnon sopivuutta sinulle? Ota yhteyttä!
Maarit Rouhiala
Koulutuspäällikkö
040 820 2233
maarit.rouhiala@akatemia.fi
Nella Niemelä
Koulutuspäällikkö
0400 792 241
nella.niemela@akatemia.fi
Ava-akatemia pidättää oikeuden koulutuksen muuttamiseen, siirtämiseen tai peruuttamiseen.
Hae tästä tutkintoon!Ava-akatemia on tulevaisuuteen rohkeasti katsova valmennustalo ja ammatillinen oppilaitos.
Erityisosaamistamme ovat räätälöidyt valmennukset ja ammatilliset tutkinnot. Ava-akatemia on suuntaa näyttävä kumppani ja valmentaja muuttuvilla työelämän markkinoilla.
Tutustu myös muihin tutkintoihimme ja valmennuksiimme!