Koulutuksessa saat käytännön työkaluja toimiessasi erilaisissa asiakaspalvelun ja myynnin tehtävissä erikoiskaupan alalla. Kehität suunnitelmallisesti erikoisliikkeessä, tukkukaupassa tai verkkokaupassa tarvittavia asiakaspalvelutaitoja ja tehostat myyntityötäsi. Opit talouden hallintaa, vahvistat ratkaisukeskeistä työskentelytapaa sekä saat keinoja toimia työssäsi koko työyhteisösi myönteistä ilmapiiriä edistäen.
Tutkinto takaa sinulle jatko-opintokelpoisuuden ja saat todistuksen osaamisestasi liiketoiminnan alalla.
Hae 8.9.2024 mennessä!
Kenelle
Tutkinto sopii sinulle, joka
- toimit asiakaspalvelu- ja myyntityössä urheilu-, vaate-, kenkä-, huonekalu-, sisustus-, kodinkone-, viihde-elektroniikka, lemmikkituote- tms. vähittäis-, tukku tai verkkokaupassa
- haluat avata uusia mahdollisuuksia urallasi ja kehittyä ratkaisumyyjäksi
Tutkinnossa opit
- myynnin ja markkinoinnin suunnittelua ja toteuttamista myymälöissä tai tukku-/verkkokaupassa
- erikoiskaupan asiakaskokemuksen kehittämistä ja asiakassuhteiden hoitoa
- palvelumuotoilua
- viestintä- ja vuorovaikutustaitoja
- talouden hallintaa ja vastuullista liiketoimintaa
- toimenpiteiden tuloksellisuuden seuraamista
- toimimista monimuotoisissa työyhteisöissä
- perehdyttämistä
Tutkinnon toteutus ja hinta
- Tutkinto suoritetaan oppisopimuskoulutuksena työn ohessa. Lue tästä lisää oppisopimuskoulutuksesta.
- Oppisopimuskoulutuksena suoritettava tutkinto on maksuton
- Tutkinnon sisältöön vaikuttavat aiempi osaamisesi sekä valitsemasi tutkinnon osat
Liiketoiminnan ammattitutkinnon muodostuminen
Pakollinen tutkinnon osa:
Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osp)
- toimiminen asiakaspalvelutilanteissa
- vuorovaikutustaidot
- oman työn ja osaamisen kehittäminen
- keskeiset tunnusluvut ja tuloksellisuus
Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen (60 osp)
- myynti- ja asiakaspalvelutyön tavoitteellinen suunnittelu
- asiakaslähtöisyys ja eri asiakasryhmien huomiointi
- myynti- ja asiakaspalvelutyön tuloksellisuus ja sen seuraaminen
- toimialaan liittyvien säädösten, sopimusten ja ohjeiden tunteminen
Valinnainen tutkinnon osa (valitse yksi)
Ratkaisumyynti (60 osp)
- asiakkaan tilanteen ja ostotarpeiden tunnistaminen
- asiakkuuksien ja asiakasryhmien hoito
- ratkaisumyyntiprosessin arviointi ja kehittäminen
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu (60 osp)
- kehitettävän palvelun ja sen asiakasryhmien tunnistaminen
- palveluiden kehittäminen ja palvelumuotoilu
- palveluiden arviointi asiakaskokemusta hyödyntämällä
Projektinhallinta (60 osp)
- projektin suunnittelu
- projektin toteutus
- projektin tulosten raportointi ja jälkiseuranta
Perehdyttäminen ja työnopastaminen (60 osp)
- uuden työntekijän perehdyttäminen organisaatioon ja työtehtäviin
- perehdytettävän osaamisen kehittymisen ohjaaminen
- oman perehdytysosaamisen arviointi
Hakuaika on nyt! Hae tästä!
Mietitkö tutkinnon sopivuutta sinulle? Ota yhteyttä!
Maarit Rouhiala
Koulutuspäällikkö
040 820 2233
maarit.rouhiala@akatemia.fi
Nella Niemelä
Koulutuspäällikkö
0400 792 241
nella.niemela@akatemia.fi
Ava-akatemia pidättää oikeuden koulutuksen muuttamiseen, siirtämiseen tai peruuttamiseen.
Hae tästä tutkintoon!Ava-akatemia on tulevaisuuteen rohkeasti katsova valmennustalo ja ammatillinen oppilaitos.
Erityisosaamistamme ovat räätälöidyt valmennukset ja ammatilliset tutkinnot. Ava-akatemia on suuntaa näyttävä kumppani ja valmentaja muuttuvilla työelämän markkinoilla.
Tutustu myös muihin tutkintoihimme ja valmennuksiimme!