Valitse sivu

Facebook-sivu on jo monille yrityskäyttäjille tuttu markkinointiväline. Yrityssivu (Company Page) on ollut pitkään tarjolla myös ammattimaiseen verkottumiseen keskittyvässä LinkedIn-palvelussa, mutta sivun rajalliset viestintäominaisuudet ovat jarruttaneet sen suosion kasvua yrityskäyttäjien keskuudessa. Nyt tilanne korjautuu sikäli, että sivun ylläpitäjät voivat julkaista sivulla tilapäivityksiä Facebook-sivun tapaan.

LinkedIn-yrityssivu muistuttaa yhä enemmän Facebook-sivua

LinkedIn-yrityssivu muistuttaa nyt entistä enemmän Facebook-sivua. Samoin kuin Facebook-sivun, myös LinkedIn-sivun seuraajaksi voi liittyä nappia painamalla. Jatkossa tilapäivityksetkin toimivat samoin kuin Facebook-sivulla, eli ne näkyvät sivun seuraajaksi liittyneiden henkilöiden uutisvirrassa. Lisäksi tilapäivitykset voivat näkyä myös sivun seuraajien verkostoihin kuuluvien henkilöiden uutisvirrassa, joten niiden avulla tavoitettava yleisö on laajempi kuin sivun seuraajien lukumäärä. Jälkimmäinen näkyvyys edellyttää, että sivun seuraaja tykkää, kommentoi tai jakaa yrityksen sivulle lisätyn tilapäivityksen.

Tilapäivitys LinkedIn-yrityssivulle

LinkedIn-sivun tilapäivityksiä voi käyttää moniin eri tarkoituksiin

Tilapäivityksiä voi LinkedIn-yrityssivulla hyödyntää monin eri tavoin, esimerkiksi:

  • Yritystä koskevien uutisten nopea julkaiseminen
  • Tuoteuudistuksista, lanseerauksista ym. tiedottaminen
  • Toimialaa koskevien uutisten ja niihin liittyvien kommenttien julkaiseminen
  • Seuraajien aktivointi kysymyksillä

Tilapäivityksiä voi julkaista tarpeen mukaan, joten yrityssivun kautta on aina mahdollista julkaista viestejä niille kohderyhmille, joita sivun avulla on tarkoitus palvella. Viestin nähneet LinkedIn-käyttäjät voivat luonnollisesti kommentoida, tykätä ja jakaa viestiä. LinkedIn-yrityssivu on siis yksi tapa vahvistaa yrityksen kykyä reaaliaikaiseen viestintään ja vuorovaikutukseen.

LinkedIn on nyt entistä kiinnostavampi vaihtoehto markkinointikanavana

Sosiaalisen median ja verkottumissivustojen käyttö markkinoinnissa on sitä houkuttelevampaa mitä enemmän oikeaa yleisöä, ja mitä parempia työvälineitä sivustot tarjoavat markkinoijille. Facebook on näissä asioissa ollut tähän saakka reilusti muita edellä. LinkedIn ottaa nyt yhden askeleen tuon etumatkan kuromisessa vahvistaessaan yrityssivuaan uudella viestintämahdollisuudella, joka tekee LinkedIn-yrityssivusta monikäyttöisemmän välineen myös markkinointiin. LinkedIn-käyttäjiä on noin 120 miljoonaa, ja siitä joukosta löytyy lukuisia mielenkiintoisia kohderyhmiä sekä yritys- että kuluttajamarkkinointiin.

Tutustu LinkedIn-tilapäivitykseen: katso esittelyvideo täällä.

Mitä mieltä olet – pystyykö yksikään sosiaalisen median ja verkottumisen sivusto enää uhkaamaan Facebookin ylivaltaa? Voiko LinkedIn nousta merkittäväksi markkinointikanavaksi?