Valitse sivu

Google+ on vihdoin tuonut markkinoille yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön tarkoitetun sivun.  Jatkossa Google+-sivu voi toimia yrityksen markkinoinnin keskuksena Google+-verkostossa.

Google+-sivut muistuttavat Facebook-sivuja sekä ulkoasultaan että toiminnoiltaan. Yritykset ja muut markkinoijat voivat sivun avulla jatkossa koota yleisöä, julkaista viestejä ja luoda myyntimahdollisuuksia myös Google+-käyttäjien keskuudesta.

Google+-sivu Mashable

Google+ – sivun toiminnallisuuksia

Toistaiseksi täydellistä sivun ominaisuuslistaa ei ole julkaistu, mutta ainakin seuraavat toiminnot ovat käytettävissä Googl+-yrityssivulla:

  • Sivua voi suositella +1 – merkinnällä
  • Sivun voi lisätä piireihin ja tällä tavoin tilata sivun julkaisemat viestit (vastaa Facebook-sivusta tykkäämistä)
  • Sivun ylläpitäjien kanssa voi olla vuorovaikutuksessa esimerkiksi Hangout-videoyhteyden avulla

Pian kaikkien käytettävissä

Kaikki yritykset ja muut uusia markkinointikanavia etsivät voivat pian luoda oman Google+-sivunsa osoitteessa http://plus.google.com/pages/create.

Markkinointipäättäjillä on siis taas kerran lisää pohdittavaa. Pitääkö Facebook-sivun sijasta nyt luoda Google+-sivu? Vai molemmat?

Seurataan tilannetta ja katsotaan tarkemmin lähitulevaisuudessa. Jos sinulla on omia havaintoja ja näkemyksiä tästä uudesta markkinointivälineestä, kerro ihmeessä!