Valitse sivu

Mainostoimisto Bob Helsingin toimitusjohtaja esiintyy aamun Kauppalehden Markkinointi-osiossa pikku jutussa, joka on otsikoitu ”Mitä seuraavaksi, Hele-Hannele Aminoff?”

Hänen sanomakseen on lehteen painettu seuraava sitaatti:

”Asiakaspalvelun ja asiakastiedon hyödyntäminen muuttaa kommunikointia asiakkaiden kanssa. Sana ”kuluttaja” on jo sisältönsä vuoksi auttamatta vanhanaikainen. Asiakkaiden osallistamisen lisääminen näkyy erityisesti yksilöllisesti kohdennetuissa viesteissä ja interaktiivisissa sisällöissä. Fragmentoituneen kokonaiskuvan hallinta on ehdoton edellytys menestymiselle, mutta se myös haastaa koko alan ajattelemaan uudella tavalla.”

Mitä tämä tarkoittaa?

Lausunnon mahdollisesti sisältämä viisaus ei tahdo aueta useammallakaan lukemisella. Ehkä en vain ymmärrä viestintäalan johdon terminologiaa. Totuus taitaa kuitenkin olla, että Aminoff sanoo paljon sanomatta juuri mitään.

Selkokielistä viestintää on mielestäni lupa odottaa jokaiselta toimitusjohtajalta. Etenkin sellaiselta, jonka johtama yritys tarjoaa asiakkailleen apua viestinnällisiin ongelmiin.