Valitse sivu

Puhelinluetteloiden aikakauden superbrändi Keltaiset sivut tupsahti eteen sähköpostiviestin otsikossa. Viestin lähettäjäksi osoittautui Goldenpages Finland Oy-niminen yritys.

”Se on tärkeä, näytä meidän kirje teidän päällikkölle!!!”

Markkinointikirje herättää huomiota jo otsikollaan, ainakin mitä kieliasuun tulee. Kirje on kokonaisuudessaan alla:

”Goldenpages.fi” hakemisto tarjoaa sinulle uusia ”keltaisten sivujen” kaltaisia mahdollisuuksia.
Sijoittamalla tietojasi hakemistoomme saat todellisen rahoitushyödyn kilpailuttamismahdollisuuksia käyttävien asiakkaittemme esittämien hintakyselyjen muodossa.

Sekä:
1. Uskomaton tarjous yhtiöille joilla ei ole omaa domain-tunnusta tai www-sivustoa
2. Yritysten lisääminen itsenäisesti hakemistoon tietokannan.
3. Mahdollisuus sijoittaa yhtiö toisen maan tietokantaan ja hakemistoon.
4. Ohjeiden saatavuus kaiken ikäisille henkilöille hakemiston käytön helpottamiseksi.
5. Mahdollisuus hankkia pysyvä pitkäaikainen paikka tietyissä luokituksissa.
6. «Valitse kaikki» ja «Hae» funktioiden ansiosta, jotka useinmiten ovat asiakkaidemme käytössä, haku huomio koko listan ensimmäisestä viimeiseen eikä sivuuta pienintäkään yritystä.
Tarkempia tietoja saa lukemalla tai katsomalla videoita sivustollamme www.goldenpages.fi

KIITOKSIA, ETTÄ OLET TUTUSTUNUT MEITÄ KOSKEVIIN TIETOIHIN. TERVETULOA!
Kunnioittaen,
Goldenpages Finland OY

Häh? Jotain hyödyllistäkö? Kovin on vaikea ymmärtää noiden bullettien sisältöä.

Sivustolla maksavia hakemistoasiakkaita houkutellaan mm. alla olevan kuvan mukaisella bannerilla.

goldenpages

Tutkimisen jälkeen selviää, että maksullisesta nettihakemistosta tässäkin on kyse. Peruspaketti 79 euroa per vuosi ja lisäherkut erikseen.

Tarvitaanko tällaisia hakemistoja yrityksen markkinoimiseen verkossa?

Ennen internetin yleistymistä hakemistot olivat merkittävä ostajien ja myyjien yhdistäjä. Verkko on tehnyt niistä tarpeettomia, ja nyt ostajat ja myyjät voivat kohdata toisensa suoraan, ilman rahastavia välikäsiä. ”Keltaisten sivujen kaltaisia mahdollisuuksia” tarjoavatkin tehokkaimmin verkon hakukoneet, sillä ne etsivät tietoa juuri niistä asioista, joihin liittyviä hakuja käyttäjät tekevät.

Hakukone ohjaa potentiaaliset ostajat yritykseesi, jos olet huolehtinut yrityksesi löydettävyydestä verkossa. Näkyvyys hakukoneiden hakutuloksissa on lisäksi ilmaista, joten voit käyttää näkyvyyspanostukset asiakkaiden tarpeita vastaavan sisällön tuottamiseen ja julkaisemiseen omilla verkkosivuillasi.

Miten yrityksen löydettävyyttä verkossa rakennetaan?

Ostajat löytävät yrityksesi verkosta, kun panostat seuraaviin toimenpiteisiin:

  • Hanki yrityksellesi verkkotunnus (domain-nimi), esimerkiksi yritys.fi
  • Kuvaa yrityksesi bisnes avainsanojen avulla (avainsanat = sanoja ja lyhyitä lauseita, joita tarjoamistasi tuotteista tietoa etsivät potentiaaliset ostajasi syöttävät hakukoneisiin). Mitä tarkemmin kohdistat viestisi avainsanojen avulla, sitä enemmän saat houkuteltua todellisia ostajia
  • Varmista, että yrityksesi verkkosivuilla on mahdollisimman paljon avainsanojen ympärille tuotettua sisältöä, ennen kaikkea tekstiä. Kirjoita asiakkaillesi ja keskity siihen, mistä he haluavat tietoa.
  • Kasvata verkkojalanjälkeäsi kasvattamalla sivustollasi olevan sisällön määrää jatkuvasti. Jokainen uusi sivu on uusi mahdollisuus tulla löydetyksi.

Edellä esitetyt toimenpiteet ovat välttämättömiä peruslähtökohtia menestykselliselle markkinoinnille verkossa. Hakukonemainonta, sisällön julkaisu sosiaalisessa mediassa ja sähköpostimarkkinointi ovat esimerkkejä toisen vaiheen markkinointikeinoista, joita voit hyödyntää edelleen tehostaaksesi yrityksesi kykyä luoda ja hoitaa asiakassuhteita.

Tutustu hakukoneoptimointiin keinona rakentaa yrityksen löydettävyyttä verkossa. Lataa ilmainen e-kirja ”Hakukoneoptimoinnin ABC – opas aloittavalle hakukonemarkkinoijalle” omalle koneellesi.