Jari Juslén

Olen Jari Juslén, suomalainen yrittäjä, kouluttaja, tietokirjailija ja digitaalisen markkinoinnin konsultti.

Taustani

Koulutukseltani olen KTM (markkinointi) ja MBA. Olen toiminut markkinoinnin ja myynnin parissa koko työurani. Matkan varrella olen käyttänyt erilaisissa yhteyksissä lähes kaikkia keskeisiä markkinoinnin ja mainonnan kanavia ja menetelmiä, messuista televisiomainontaan ja kaikkea siltä väliltä.

Työurani tiiviisti:

  • Philips-kulutuselektroniikan markkinoinnissa 1990-luvulla
  • Kodak-digitaalikameroiden jakelijan maayhtiön vetäjä 1997 – 2000
  • Hämeen Puhelin Oy:n markkinointijohtaja 2000 – 2005
  • Canal Digital Finland Oy:n markkinointijohtaja 2006 – 2008
  • Liikkeenjohdon konsultti Novel Management Consulting Oy 2008 – 2009
  • Yrittäjä Akatemia 24/7 Oy 2009 ->

Kiinnostuin internetin hyödyntämisestä markkinoinnissa ja myynnissä toimiessani vuosina 2006 – 2008 Canal Digitalin markkinointijohtajana. Silmäni avautuivat internetin mahdollisuuksille erään erityisen onnistuneen viraalikampanjan tulosten analysoinnin yhteydessä.

Vaikka viraalimarkkinoinnista ei lopulta tullut toistettavaa ja tuloksiltaan varmaa menelmää sen enempää silloiselle työnantajalleni kuin muillekaan yrityksille, kipinä oli lopullisesti syttynyt. Verkon maailma vie minut mennessään, ensin kirjoittamaan Netti mullistaa markkinoinnin -kirjaa Talentumille ja sen ilmestymisen myötä siirtymään yrittäjäksi. Mielenkiintoista ja vaihtelevaa työtä on syyskuusta 2009 lähtien riittänyt koulutusten, konsultoinnin ja kirjoittamisen parissa.

Markkinointi muuttuu ja teknistyy digitalisaation mukana

Kaikki merkittävät markkinointiin vaikuttavat muutokset tulevat tästä eteenpäin tapahtumaan internetissä. Myös kaikki uudet markkinoinnin ja myynnin kanavat tulevat tästä eteenpäin olemaan internetissä.

Markkinointi muuttuu siirtyessään verkkoon. Päinvastoin kuin monet uskovat, muutos ei kuitenkaan koske ihmisen tapaa omaksua tietoa ja ostaa. Suurin muutos liittyy teknologian roolin merkittävään kasvuun markkinoinnissa. Digitaalinen markkinointi perustuu monien erilaisten alustojen ja järjestelmien koordinoituun yhteistyöhön. Esimerkkejä näistä ovat erilaiset verkkomainonnan järjestelmät, verkkosivustojen ylläpidossa käytettävät sisällönhallintajärjestelmät, verkkokauppajärjestelmät sekä markkinoinnin automaatio- ja CRM-järjestelmät.

Tulevaisuuden menestystarinoita rakennetaan verkossa. Kaikki yritykset ja organisaatiot tarvitsevat mahdollisimman vahvan digitaalisen yhteyden omiin kohderyhmiinsä riippumatta siitä, tekevätkö ne verkkokauppaa vai ei. Kaikki liiketoiminnat ovat jossain määrin digitaalisia, koska asiakkaat ovat parhaiten tavoitettavissa internetin kautta.

On ensiarvoisen tärkeää, että yritykselläsi on digitaalisen markkinoinnin strategia, joka

  • Auttaa luomaan yhteyden omiin kohderyhmiin siellä, missä he viettävät aikaansa
  • Houkuttelee vierailijoita verkkosivustolle
  • Muuttaa verkkosivuston kävijät ensin potentiaalisiksi ostajiksi ja sitten uusiksi asiakkaiksi.

Tällaisen strategian luomisen on oltava jokaisen yrityksen ja organisaation johtoryhmän agendalla.

Miten voin auttaa sinua

Pitkän markkinointikokemukseni lisäksi olen perehtynyt syvällisesti digitaalisen markkinoinnin prosessien rakentamiseen ja niiden toteuttamisessa käytettäviin teknologisiin ratkaisuihin.

Vuosien mittaan tutuiksi ovat tulleet esimerkiksi:

  • Google AdWords -mainosjärjestelmä
  • Facebook-mainosjärjestelmä
  • Twitter-mainosjärjestelmä
  • LinkedIn-mainosjärjestelmä
  • WordPress-sisällönhallintajärjestelmä
  • Woocommerce-verkkokauppaohjelmisto
  • HubSpot markkinoinnin automaatiojärjestelmä
  • MailChimp- ja ActiveCampaign -sähköpostijärjestelmät
  • Citrix GoToWebinar -webinaarijärjestelmä
  • LeadPages- ja Unbounce -työvälineet laskeutumissivujen luomiseen
  • Google Analytics

Olen hyödyntänyt kaikkia edellä mainittuja järjestelmiä käytännön ratkaisuissa, ja useimpia käytän myös itse jatkuvasti.

Autan sinua ohjaamaan markkinoinnin kehitystä oikealle suunnalle, suunnittelemaan tavoitteidesi saavuttamista edistäviä digitaalisen markkinoinnin strategioita ja toteuttamaan ne maailman tehokkaimmilla työvälineillä.

Voin kouluttaa henkilökuntaasi tai olla konsultin roolissa kehittämässä strategioita ja prosesseja sekä viemässä niitä käytäntöön.

Olen sopimuksen mukaan käytettävissä suurempiin ja pienempiin kehityshankkeisiin – puoleksi päiväksi, päiväksi, viikoksi tai vaikka koko vuodeksi.

Ota yhteyttä

Soita minulle numeroon 050 3566 250 tai lähetä yhteydenottopyyntö.

Se pyörii sittenkin.