Verkkovastaavan työkalut on nyt Google Search Console

Google on jo yli 10 vuoden ajan tarjonnut verkkosivustojen omistajien käyttöön paketin maksuttomia työvälineitä, joilla voi analysoida ja kehittää sivuston hakukonenäkyvyyttä. Näitä työvälineitä ovat vähiten käyttäneet ne, joille niistä oikeastaan olisi eniten hyötyä – nimittäin markkinoinnin, viestinnän ja sisällön tuotannon ammattilaiset. Google haluaa nyt positioida verkkovastaavan työkalut kohdalleen ja laajentaa niiden käyttöä. (lisää…)

Lue lisää
Responsiivinen sivusto näkyy jatkossa paremmin Googlessa

Responsiivinen sivusto näkyy nyt paremmin hakutuloksissa

Responsiivinen sivusto on verkkosivusto, jota on miellyttävä käyttää riippumatta vierailijan katseleman näyttöruudun koosta. Responsiivinen sivusto toimii tietokoneiden ja tablettien lisäksi älypuhelimissa, joita käytetään jatkuvasti enemmän verkkosivustojen ja verkkokauppojen selailuun. Tämän kehityksen huomioi nyt entistä paremmin myös Google, joka on tästä päivästä lähtien ilmoittanut nostavansa mobiililaitteisiin sovitettujen verkkosivustojen luonnollisia hakutulossijoituksia. (lisää…)

Lue lisää
citrix gotowebinar-pikakysely

Palautetta ja tietoa webinaarin osallistujilta pikakyselyillä

Webinaarista tulee helposti yksisuuntainen luento ilman minkäänlaista esiintyjän ja yleisön välistä vuorovaikutusta. Välttääkseen tämän, webinaarin järjestäjät voivat kuitenkin käyttää monia erilaisia keinoja sitouttaakseen ja aktivoidakseen osallistujia. Yksi näppärä väline tähän on Citrix GoToWebinar -järjestelmän pikakyselytoiminto. (lisää…)

Lue lisää
Webinaarit - miksi, mihin ja miksi juuri nyt?

Osaamisen myynti on seuraava iso digitaalinen kasvusektori

Mobiilipelit ovat viime vuosina hallinneet keskustelua lähes aina, kun on ollut puhe digitaalisten bisnesten kasvusta. Digitaalisten liiketoimintojen kasvu ei kuitenkaan missään tapauksessa ole pelien varassa, sillä bittimaailmassa on monia liiketoimintamahdollisuuksia, joiden hyödyntäminen on vielä lähtökuopissa. Yksi hyvin lupaava kasvumahdollisuus löytyy tiedon ja osaamisen verkkokaupasta, joka on etenkin Suomessa käynnistynyt hyvin hitaasti. (lisää…)

Lue lisää
3 syytä, miksi yritys tarvitsee oman blogin

3 syytä miksi yritys tarvitsee oman blogin

Monissa yrityksissä ja erilaisissa muissa organisaatioissa oman blogin käynnistämiseen suhtaudutaan edelleen epäröiden. Kannustavien esimerkkien puute, vaikeudet nähdä konkreettisia saavutettavissa olevia hyötyjä ja monet blogin käyttöön liittyvät väärinkäsitykset jarruttavat niin sanotun yritysbloggauksen yleistymistä. Yritysten kannattaa kuitenkin ottaa blogiasia uudelleen tarkasteluun mahdollisimman nopeasti – tässä 3 tärkeää syytä miksi. (lisää…)

Lue lisää
facebook-sivun uusi call-to-action -nappi

Suuri muutos pienen (uuden) Facebook-napin takana

Facebook ilmoitti pari päivää sitten lisäävänsä yrityssivun aikajanan kansikuvan alareunaan (siihen samaan riviin missä on myös se Tykkää-nappi) paikan uudelle painikkeelle. Kyseessä on toimintakehotusnappi (Call to Action), jonka avulla voi ohjata kävijöitä pois Facebook-sivun aikajanalta joko Facebookin sisäisiin tai ulkopuolisiin kohteisiin. (lisää…)

Lue lisää
Facebookin pelisäännöt muuttuvat

Facebookin pelisäännöt muuttuvat – mikä toimii vuonna 2015?

Vuoden kallistuessa pikku hiljaa taas kohti joulua ja sen kautta vuotta 2015, on hyvä hetki ottaa katsaus aiheeseen, joka on puhuttanut ja keskusteluttanut vilkkaasti viime kuukausina. Kyseinen aihe on – ei varmaan suuri yllätys – Facebook ja sen viimeaikaiset muutokset. Facebookissa on tapahtunut viime kuukausina asioita, jotka ennakoivat vielä suurempia shokkeja ensi vuoden aikana – […]

Lue lisää
Twitter-mainokset tulivat Pohjoismaihin

Twitter-mainokset tulivat Pohjoismaihin

Sosiaalisen median kestosuosikkeihin lukeutuva Twitter tunnetaan reaaliaikaisena keskustelukanavana, jossa sanomiset on puristettava 140 merkin pituisiin tekstiviesteihin. Kaikessa hiljaisuudessa Twitter on kuitenkin kasvanut myös monipuolisia kampanjavaihtoehtoja ja analytiikkaa tarjoavaksi mainosmediaksi. Nyt tätä uutta mahdollisuutta pääsevät kokeilemaan myös suomalaiset ja muiden Pohjoismaiden mainostajat. (lisää…)

Lue lisää

Se pyörii sittenkin.