Automaattinen webinaari GoToWebinar Simulated live

Automaattisen webinaarin järjestäminen – GoToWebinar Simulated Live

Webinaari on virtuaalinen tapahtuma, johon osallistutaan omalta tietokoneelta, tabletilta tai älypuhelimelta internet-yhteyden avulla. Koska webinaari on tapahtuma, esiintyjät ja yleisö ovat yhtä aikaa paikalla samassa virtuaalisessa tilassa ja webinaarilla on tietty alkamis- ja päättymisajankohta. Webinaarin voi kuitenkin järjestää myös automaattisena. Tällöin kaikki webinaarin esitykset on tallennettu etukäteen ja ne toistetaan webinaarin yleisölle ilman, että webinaarin […]

Lue lisää
Seminaari vs. webinaari - plussat ja miinukset

Seminaari vs. webinaari – plussat ja miinukset

Seminaarin järjestäminen on yrityksissä ja organisaatioissa tuttua puuhaa. Varataan auditorio tai muu soveltuva tila maantieteellisesti mahdollisimman ihanteellisesta sijainnista, laaditaan ohjelma, sovitaan tarjoilut ja kutsutaan väki paikalle. Webinaarin järjestämistä puolestaan ovat edelleen kokeilleet suhteellisen harvat. Useamman kannattaisi tutustua tähän uuteen tapaan järjestää tapahtumia, sillä webinaarin vahvuudet korostuvat juuri silloin, kun tavallisen seminaarin järjestäminen on hankalaa. (lisää…)

Lue lisää
Webinaari vai videostriimaus tapahtumasta?

Miksi webinaari ja videostriimaus tapahtumasta eivät ole sama asia?

Webinaari eli verkkoseminaari (johdettu englanninkielisestä sanasta webinar eli web + seminar) on internetissä toteutettu virtuaalinen tapahtuma, johon sekä yleisö että esiintyjät liittyvät omalta tietokoneeltaan maantieteellisestä sijainnistaan riippumatta. Webinaari ei ole sama asia kuin seminaarista tai tapahtumasta lähetettävä verkkolähetys eli videostriimaus. Tällaisiakin voi toki tehdä, mutta kyseessä ei silloin ole webinaari, vaan fyysisen tapahtuman laajennus verkkoon. […]

Lue lisää
Näytä YouTube-videoita webinaarissa

Näytä YouTube-videoita webinaarissa – uusi Citrix GoToWebinar -ominaisuus

Onko sinulla hyviä YouTube-videoita valmiina? Tai oletko suunnitellut videoiden tuottamista markkinointia tai esimerkiksi asiakkaiden kouluttamista varten? Nyt videoille on käyttöä muiden tapojen lisäksi webinaareissa, sillä Citrix GoToWebinar -järjestelmällä toteutetuissa webinaareissa voi käyttää muun sisällön lisäksi myös etukäteen tallennettuja videoita. Vuoden alussa julkaisun Beta-vaiheeseen siirretty uusi toiminto avaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia niille, jotka haluavat elävöittää ja täydentää […]

Lue lisää
Webinaarin tekniikka - mitä tarvitset onnistuneeseen toteutukseen

Webinaarin tekniikka – mitä tarvitset onnistuneeseen toteutukseen

Webinaarin järjestäminen on tekniikan osalta paljon yksinkertaisempaa kuin asiaan perehtymätön saattaisi uskoa. Osa tarvittavista teknisistä laitteista ja apuvälineistä on yleensä käytössä jo valmiiksi, ja loput onnistuneen webinaarin toteuttamiseen tarvittavat laitteet saa hankittua edullisesti. Tässä nopea katsaus webinaarin järjestäjän tarvitsemiin teknisiin varusteisiin. (lisää…)

Lue lisää
Videokamerakuvat mukaan gotowebinar-tallenteisiin

Videokamerakuvat mukaan GoToWebinarin tallenteisiin

Citrix GoToWebinar on maailman suosituin webinaarijärjestelmä, jota sekä webinaarien järjestäjät että webinaareihin osallistuvat arvostavat sen luotettavuuden lisäksi myös erinomaisen kuvan ja äänen laadun takia. GoToWebinarissa on webinaarien videotallennuksen osalta ollut pieni kauneusvirhe: sen sisäinen tallennusjärjestelmä ei tallenna esiintyjien videokameroiden kuvaa. GoToWebinarin täysin uusi pilvipohjainen videotallennusvaihtoehto on parhaillaan beta-testauksessa, joten asiaan on pikapuolin tulossa korjaus. (lisää…)

Lue lisää

Google-mainokset poistuvat hakutulossivun oikeasta reunasta

Google on viime päivien aikana toteuttanut yhden AdWords-hakumainonnan historian suurimmista uudistuksista. Google-mainokset poistuvat hakutulossivujen oikean reunan sivupalkista, jossa aiemmin oli paikka 8 mainokselle. Hakutulossivulla voi nyt näkyä enintään 4 mainosta luonnollisten hakutulosten yläpuolella ja entiseen tapaan enintään 3 mainosta luonnollisten hakutulosten alapuolella. (lisää…)

Lue lisää

Muukalaiset, ystävät ja asiakkaat

Miten uusi asiakassuhde syntyy? Tätä kysymystä on varmasti käsitelty eri yhteyksissä lukemattomia kertoja, mutta koska kyseessä on melkoinen kohtalonkysymys lähes kaikille yrityksille ja organisaatioille, ajattelin nostaaa esiin muutaman ajatuksen tästä aiheesta. (lisää…)

Lue lisää

Inbound-markkinointi – mitä se tarkoittaa?

Käytin käsitettä ”inbound-markkinointi” ensimmäisen kerran vuonna 2009 ilmestyneessä kirjassani Netti mullistaa markkinoinnin. Julkaisin aiheesta samana vuonna myös tietääkseni ensimmäisen suomenkielisen  blogiartikkelin. Sen verran on aikaa vierähtänyt ja kokemusta kertynyt, että lienee sopiva hetki palata asian pariin ja pyrkiä samalla täsmentämään inbound-markkinointimenetelmän sisältöä. Mikään absoluuttinen totuus inbound-markkinoinnista tämäkään kirjoitus ei pyri olemaan, mutta tuonpahan ainakin esiin […]

Lue lisää

Situation: FUBAR